უცხოური ენის ცოდნა
კულკტურათაშორის ურთიერთობის განმტკიცებისა და თანამედროვე სამყაროში ინტეგრაციის გარანტიაა
სწორედ ამიტომაა, რომ უცხოური ენების ძირითადი მიზანია მოსწავლეებს განუვიტაროს სამეტყველო
უნარები (მოსმენა, კითხვა,წერა,საუბარი) ორ ენაზე. გამოუმუშავოს სხვა კულტურის წარმომადგენლებთან წარმატებული კომუნიკაციის უნარი; ჩამოუყალიბოს დადებითი განწყობა ენობრივკულტურული მრავალფეროვნებისა; განუვითაროს განსხვავებული კულტურული კონტექსტისა და ტექსტების გაგების უნარი; აზიაროს მოსწავლეები სხვა ქვეყნის ყოფასა და კულტურას; განუვითაროს მათ კომუნიკაციის, ანალიზის, კრიტიკული აზროვნების, არგუმენტირებული მსჯელობისა და სხვა აუცილებელი////, რომლებიც დაეხმარებათ მსოფლიო საზოგადოების სრულყოფილ წევრად ჩამოყალიბებაში; განუვითაროს ენების ეფექტურად სწავლის უნარი.ენის ეფექტურად სწავლისთვის აუცილებელია მოსწავლეს მივანიჭოთ ავტონომია, გამოვიყენოთ სწავლების სხვადასხვა მეთოდი. ამ მიზნის მისაღწევად კათედრის თითოეული წევრი იმაღლებს კვალიფიკაციას, ზრუნავს პროფესიულ განვითარებაზე, ეცნობა ინოვაციურ მეთოდებს; იზიარებს კათედრის წევრთა გამოცდილებას, თანამშრომლობს კოლეგებთან; საკუთარი ძალებით ქმნის სასწავლო პროცესისთვის საჭირო საგანმანათლებლო რესურსებს; კოორდინირებულად მუშაობს სკოლის სხვა კათედრებთან.
წლის დასაწყისში შედგა უცხოური ენების კათედრის
წევრების შეხვედრა. დღის წესრიგად განიხილებოდა; კათედრის თავჯდომარის და მდივნის არჩება,
კათედრის სამოქმედო გეგმის დამტკიცება,შემაჯამებელი დავალების ფორმების განხილვა,სასწავლო პროცესის დაწყებისათვის მოსამზადებელი სამუშაოების განხორციელება. https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/1.html
პირველი სემესტრის
დასასრულს კათედრამ განიხილა საკითხი მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების შესახებ. საგნების მიხედვით განიხილებოდა თითოეული კლასის
მოსწავლეთა პირველი სემესტრის შეფასებები და აღნიშნა, რომ მიუხედავად იმ სირთულეებისა,
რაც თან ახლდა დისტანციური სწავლების რეჟიმზე გადასვლას სწავლის დასაწყისში, მოსწავლეთა
აკადემიური მოსწრებები არ გაუარესებულა, ზოგიერთ ნაწილში გაუმჯობესდა კიდეც, რაც მასწავლებლების
ეფექტური საქმიანობის შედეგია .2021-2022 სასწავლო წლის პირველ სემესტრში გამოიკვეთა
კარგი შედეგები, რაც მუთითებს მასწავლებლების
მუშაობის მაღალ ხარისხზე. https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/n-2-1-0-20-2-2-1300.html
უნდა აღინიშვოს,
დისტანციური სწავლის რეჟიმზე გადასვამ გვაიძულა თექნოლოეგიების მეტად გამოყენება. იმისთვის,
რომ დაგვეძლია უკეთ პროგრამა რუსული ენის მასწავლებელმა შექმნა ბლოგი სასწავლო რესურსების გამოყენების სხვადასხვა
შინაარსობრივი თემატიკით, რაც დაეხმარა მოსწავლეებს უფრო ადვილად ენის შესწავლაში და
დროის დაზოგვაში. უდა აღინისნის ისიც, რომ
არადისტანციურ სწავლის პირობებშიც აქტიურად ვიყენებთ ონლაინ რესურსებს. ეს რესურსები
შექმნილია სხვადასხვა პროგრამებში, რომლის
მიზანია უცხოური ენის შესწავლის უნარ- ჩვევების შესწავლა და დაძლევა. https://nonamshvidobadze.blogspot.com/p/blog-page_30.html
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის
2016 წლის 18 მაისის N40/ნ ბრძანებით დამტკიცებული ,,ეროვნული სასწავლო გეგმის“ მე-20
მუხლის მეორე პუნქტის ,,გ“ და „ვ“ ქვეპუნქტის თანახმად, კათედრის ფუნქციაა: ,,კათედრის
წევრთა შორის გამოცდილების გაზიარება, წარმატების წინაპირობათა განსაზღვრა და პრობლემების
გადაჭრის გზების ძიება“, ,,ზრუნვა მასწავლებლის პროფესიული განვითარებისათვის“. მისი მოსაზრებით, ურთიერთდასწრება პედაგოგებს საშუალებას
აძლევს გამოავლინონ აქტუალური პრობლემები, შეიმუშაონ გადაჭრის გზები და მიიღონ მეტი
გამოცდილება. ყოველივე ეს ხელს უწყობს მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარებას. მითუფრო იმ პირობებში, როცა სრულიად
შეცვლილია დღეს სტანდარტული მოცემულობა და პედაგოგებს საქმინობის განხორციელება სრულად
არაორდინალური სიტუაციაში უწევთ. https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/3.html
უხოური ენების
კათედრა აქტიურად თანამშრომლობს ერთმანეთტან და ითვალისწინებს ზემოდ აღნისნულ ვალდებულებებს.
თვითოეული მასწავლებელი აქტიურად იყო ჩარტული ახალი ეროვნული გეგმის დანერგვაში, უზიარებდა
ერთმანეთს გამოცდილებას, ესწრებოდა გაკვეთილებს.
როგორც ავღნიშნეთ
რუსულ ენის მასწავლებლის ნ. მშვიდობაძის მიერ შექმნილი მრავალფეროვანი ონლაინ სასწავლო
რესურსები ხელს უწყობდა მოსწავლეებს დროის დაზოგვაშიო და მასალის სწრაფათ ათვისებაში,
რესურსებს ვიყენებდით წარმატებით როგორც ონლაინსავლების
დროს ასევე არადისტანციურ რეჟიმში. ეს რესურსები
კომპლექსური დავალებების შესრულებაში გვეხმარებოდა. ერთ-ერთი ასეთი კომპლექსური დავალება
იყო -„ჩემი გატაცებები“. https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/blog-page_60.html. მოსწავლეებმა შექმნეს პრეზენტაციები, ისაუბრეს რით
არიან დაკავებულნი, რატომ მოსწონთ თავისი გატაცება, რამდენი ხანია არიან ამით დაინტერესებულნი,
და სხვა. https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/blog-page_70.html.
მეხუთე კლასში ასევე ჩატარდა პოექტგაკვეთილი „ჯანსაღი კვება“. მოსწავლეებმა დახატეს
ერთი სადღესასწაულო მაგიდა და ისაუბრეს თავის ოჯახის წევრების შესახებ: ვის რა უყვარს,
ვინ რას მიირთმევს, რა კერძებია მაგიდაზე, რომელია მათგან ჯანსაღი და რატომ. https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/blog-page_70.html
გერმანული ენის მასწავლებელმა
თ.გოგოლაძემ ჩაატარა პროექტგაკვეთილი
Augenblick Deutschland პროექტგაკვეთილი
მიეძღვანა გერმანიას,
მოსწავლეებმა პროექტორით
გააკეთეს პრეზენტაცია
სადაც ისაუბრეს
გერმანიის ადგილმდებარეობაზე,
მის მოსაზღვრე
ქვეყნებზე დედაქალაქზე,
გაგვაცნეს თუ რამდენი
ფედერაციული მიწისაგან
შედგება გერმანია,
წარმოადგინეს გერმანიის
ცნობილი ღირსშესანიშნაობები. გაკვეთლს ესწრებოდა
სასწავლო ნაწილი,
კათედრის თავჯდომარე
და სტუმარი გერმანიიდან.
პროექტში აქტიური
ჩართულობისათვის მოსწავლეებს
გადაეცათ სიგელები. მოსწავლეებმა ასევე
გააკეთეს კომპლექსური
დავალება Die Familie მოსწავლეებმა
სურათების მიხედვით
შექმნეს აღწერითი
ტექსტი გერმანულ
ოჯახზე და გააკეთეს
აუდიტორიის წინაშე
პრეზენტაცია.
თ.გოგოლაძე:
https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/blog-page_4.html
სსიპ მიხეილ
ცერცვაძის სახელობის გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ზეღდულეთის საჯარო სკოლის უცხოური ენების მასწავლებლები ასევე
ჩართულნი იყვნენ სხვადასახვა ღონისძიებებეში და კონკურსებში ინგლისური ენის მასწავლებელმა
თ.გოგიჩაიშვილმა მონაწილეობა მიიღო English Book Education. Macmillan Education- თან ერთად ორგანიზებულ წინასააღდგომო გათამაშებაში.მოსწავლეების მიერ შექმნილი პოსტერი
მოხვდა საუკეთესო
ნამუშევართა შორის.
გათამაშების წესების
მიხედვით შერჩეულ იქნა სასურვი
ქვეყანა, მოცემულ
შემთხვევაში , ინგლისი
და გაკვეთილზე მოსწავლეებმა შექმნეს
პოსტერი: როგორ
აღინიშნება აღდგომა
ინგლისში. ბავშვები
და მასწავლებელი დაჯილდოვდნენ სერტიციკატებით და დიმბოლური
პრიზებით.
თ.გოგიჩაიშვილი: https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/blog-page_40.html
ინგლისური
ენის მასწავლებელი ნ. გამხუასვილი ჩართული იყო მაწავლებელთა პროფესიული განვითარებისთვის
ორგანიზებულ ტრენინგში eTwinningPlus მედიაწიგნიერება და დეზინფორმაცია.
ნ.გამხუაშვილი: https://skolasaswavloresursebi.blogspot.com/p/blog-page_6.html
მიუხედავად იმ სირთულეებისა, რაც თან ახლდა მიმდინარე
სასწავლო პროცესს, მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრებები არ გაუარესებულა, ზოგიერთ
ნაწილში გაუმჯობესდა კიდეც, რაც მასწავლებლების ეფექტური საქმიანობის შედეგია. მასწავლებლები მომავალ სასწავლო წელსაც
განაგრძობენ აქტიურ მუშაობას და ადაპტირებას შეცვლილი სამუშაო გარემოსადმი.
სსიპ მიხეილ
ცერცვაძის სახელობის გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ზეღდულეთის საჯარო სკოლის უცხოური ენების კათედრა https://nonamshvidobadze.blogspot.com/p/blog-page_79.html
Комментариев нет:
Отправить комментарий